25 травня відзначається Лаг ба-Омер: свято духовного відродження та вшанування великих мудреців.
Це свято пов’язане з раббі Аківою, чиї 24 тисячі учнів померли від епідемії через неповагу один до одного, яка припинилася саме на Лаг ба-Омер. Важливою постаттю свята є раббі Шимон бар Йохай, учень Аківи, автор “Зоару”, який встановив цей день як час радості.
Лаг ба-Омер — це свято, що включає різноманітні традиції та символічні звичаї, які відзначаються на 33-й день Омера. Серед найпоширеніших традицій:
- Бонфайри (ватри): Запалення бонфайрів є однією з найвідоміших традицій Лаг ба-Омер і символізує духовне світло, яке раббі Шимон бар Йохай (Рашбі) приніс у світ через своє тлумачення Тори і Каббали. Вогонь також символізує таємниці та мудрість, які він передав своїм учням.
- Пікніки та польові ігри: Лаг ба-Омер — це також день, коли багато родин проводять час на природі, організовуючи пікніки та граючи в різноманітні ігри. Це символізує радість та єднання, які свято має принести в серця євреїв.
- Стрижка волосся: Це свято є популярним часом для першої стрижки єврейських хлопчиків, які досягають трьох років. Це знаменує перехід від малюка до маленького хлопчика, який починає вивчати Тору.
- Лучна стрільба: В деяких громадах практикується лучна стрільба як символ внутрішньої боротьби та необхідності захистити високі ідеали, такі як ті, що викладені в Торі.
- Вивчення та читання “Зоару”: Лаг ба-Омер також є днем, коли багато вірян присвячують час вивченню “Зоару” — основного твору каббалистичної літератури, що традиційно приписується раббі Шимону бар Йохаю.
Жінки також відіграють важливу роль у святкуванні Лаг ба-Омер, беручи участь у зборах і святкуваннях, викладаючи дітям та іншим жінкам історію та значення свята, підтримуючи духовність через молитви та осмислення. В історії свята Рахель, дружина раббі Аківи, виконала особливо значущу роль, підтримавши його в навчанні Тори, що дозволило йому стати одним з найвеличніших учителів.